הנדל”ן בדימונה – מקפצה למשקיעים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

התשואה הממוצעת בהשכרת דירה בישראל היא כ-3%, אך יש מקומות שמרוויחים בהם כפליים • מה יש שם בנגב שהפך את דימונה לבירת המשקיעים, עם תשואה חלומית של 6%?

עיתון “גלובס” חשף בחודש אוקטובר שעבר מיהן השכונות היחידות בישראל בהן התשואה מהשכרת דירה חוצה את רף ה-5% בשנה. הכתבה התבססה על נתונים שנמסרו לכתב מאתר מדלן.
זה לא חדש שדירות בפריפריה מניבות תשואה גבוהה יותר מהתשואה הממוצעת בישראל, העולה על 3%. מעבר לשכונה בעיר נשר, הצמודה לאחד מאזורי התעסוקה הגדולים בארץ, ורשמה תשואה של 5.06% בשנה, ההפתעה הגדולה נרשמה מכיוונן של בית שאן ודימונה. בבית שאן נרשמה תשואה של 5.22% – גבוה לכל הדעות, ובדימונה תשואה חלומית של 6%.

בשנים האחרונות משהו השתנה בעיר. בנייה חדשה, נגישות תחבורתית גבוהה בזכות החיבור לרכבת ישראל (שעה וחצי מתל אביב מרכז) והגישה הנוחה לכביש 6, חינוך מצטיין, כשהעיר זוכה בפרס החינוך במשך 3 שנים, ודירות במחיר של עד מיליון שקל, לעומת יותר מ-1.6 מיליון שקל בבאר שבע, במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד.
פמבחינת התשתיות, בעיר נבנו בשנים האחרונות קאנטרי קלאב חדש, פארק עם אגם מלאכותי ואמפיתיאטרון שמארח מופעים מבוקשים. אפילו אפשרויות התעסוקה התרחבו משמעותית, עם מעברם של בסיסי צה”ל מהמרכז לנגב. העיר נהנית מארנונה גבוהה מהקרייה הגרעינית, מנבטים ומהמועצה האזורית תמר, ויחד עם הטבות הסכם הגג, במסגרתו תקבל דימונה 5.5 מיליארד שקל. נראה שהעיר נמצאת על המסלול המהיר להצלחה.

בעשור הקרוב צפויה האוכלוסייה לגדול מ-40 אלף תושבים ל-70 אלף, והעיר נהנית מביקושים בעיקר מזוגות צעירים בנגב. אחת השכונות המבוקשות והיפות היא שכונת השחר החדשה, שסימן ההיכר שלה הוא נחל מלאכותי שזורם לאורכה. סביב הנחל בנייה בתפיסה מודרנית, בתי ספר וגני ילדים מסובסדים עד גיל 4, מרכז מסחרי ופארקים.
השכונה משתרעת על פני כ-1,200 דונם וצפויה לכלול כ-3,200 יחידות דיור בתמהיל מגוון הכולל צמודי קרקע, בנייה רוויה, דירות גן, קוטג’ים ופנטהאוזים.
בשכונה גרים כיום כ-4,000 תושבים, ועם סיום העבודות יתגוררו בה כ-12 אלף תושבים. השכונה החדשה מחוברת לרשת הסיבים האופטיים וברחביה אינטרנט אלחוטי, המאפשר גלישה חופשית ברחובות ובפארקים. מחירי הדירות הממוצעים נעים סביב מיליון שקל. הטבות מס של 16% ומרחק הליכה קצר מהקניון וממרכז העיר קורצים מאוד לאוכלוסייה צעירה.

אחת היזמיות הפעילות והוותיקות ביותר בשכונת השחר היא אסיה סיירוס, הפועלת כבר 5 שנים בדימונה ומכרה כבר מאות יחידות דיור בעיר. החברה, לה מאות פרויקטים נוספים בגן יבנה, גדרה ומזכרת בתיה, משווקת את מרבית הדירות בדימונה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. מעבר לזכאים, הזוכים בהגרלות בשכונה, החברה נהנית גם מביקוש של משקיעים רבים, שבדומה לצעירים, זיהו את הפוטנציאל של שכונת השחר.
עדות לאמונה שנותנת אסיה סיירוס בשכונה היא הבטחה בחוזה למשקיעים, שבמידה שהם לא מוצאים שוכר, החברה תשלם להם דמי שכירות במשך שנה.

“ראש העיר בני ביטון כבר אמר לא פעם שאין דירה אחת ריקה בדימונה, וזה נכון”, אמר השבוע מנכ”ל אסיה סיירוס, דורון עטייה. “האמת היא שבינתיים לא נזקקנו לשלם דמי שכירות לאף משקיע, כי כל מי שרכש עד כה מצא שוכרים עוד לפני שהדירה הייתה מוכנה. מי שמגיע מהמרכז לא מכיר את הביקושים בעיר ובשכונה, וקצת חושש, ובשל כך יזמנו את המבצע”.

מומחה הנדל”ן, יו”ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, השמאי אוהד דנוס: “אין ספק שדימונה מהווה כיום חלופת מגורים והשקעה מהמשובחות שבערי הדרום. למי שמחפש חיי קהילה חמימים, חינוך מצוין, שירותים עירוניים ברמה הגבוהה ביותר ואיכות מגורים מודרנית בבנייה ירוקה, דימונה היא המקום עבורו. העיר מצויה במחצית הדרך שבין באר שבע לים המלח – 20 דקות נסיעה לערך לכל כיוון, ומבטיחה, הן בזכות העוגן שהכור הגרעיני מייצר, והן בשל הקירבה לבאר שבע, מקורות פרנסה יציבים לתושביה”.
דנוס מציין שגם למשקיעים דימונה אטרקטיבית ביותר: “5%-6% תשואה שנתית לדירות מגורים בממוצע, זה רק חלום בלתי ממומש למשקיעי המרכז, המסתפקים בכ-3.5% בממוצע”.

דימונה מתהדרת כיום בשכונת השחר החדשה, ההולכת ומוקמת במזרח העיר, ואין ספק שהתוספת של יותר מ-3,000 יחידות דיור חדשות בבנייה רוויה וצמודי קרקע, לצד גינות, מבני ציבור ותשתיות מודרניות, תקפיץ אותה מדרגה נוספת ותתרום למיתוגה כעיר המובילה בנגב.

מאמרים שאולי יעניינו אתכם
בני ביטון יוצר מהפך בדימונה
בני ביטון

"שברנו את כל הסטטיסטיקה במדינת ישראל", כך התבטא בני ביטון ראש עירית דימונה. בשלוש השנים האחרונות הוקמו בדימונה לא פחות - קראו עוד

שריפה בדימונה 21 נפגעים
מכת חום – גבר בן 60 מת בדימונה

שריפה בדימונה 21 נפגעים

האתר המחודש של דימונה
blank

ברוכים הבאים לאתר המחודש של דימונה - שער העיר, בימים הקרובים נמשיך לעדכן ולעבות את האתר בכל החדשות בעיר לטובת - קראו עוד

דימונה מתחברת למאגר תמר
blank

זו הבשורה הטובה בסיפור, אך הבשורה הפחות טובה היא שהמחיר לא ירד וישאר כשם שהיה, ולמה? כי לחברת גזטיב שעד - קראו עוד

שוד כספומט בקניון פרץ
תושב דימונה בכנופיית הרמאים

יום חמישי האחרון בלילה בקניון פרץ בפאתי העיר דימונה כנופייה של שודדים עקרה את הכספומט הנייד שהוצב במרכז הקניות, בתוך - קראו עוד

מה קרה לבית המשפט בדימונה
blank

  למה צומצמו בשנים האחרונות ימי העבודה של בית המשפט בדימונה לשלושה ימים, מי מייבש את בית המשפט בדימונה ומאלץ - קראו עוד

משחקי השף – היום בדימונה
blank

הפרק שצולם בדימונה יוקרן היום יום חמישי בשעה 21.00 , מי היה שם כמובן בני ביטון ראש העיר ושני דימונאים - קראו עוד

בית קפה תמים או מיסיונרי
blank

מי מנסה בשבועות האחרונים לסגור בית קפה מפואר ומושקע בדימונה ומדוע? שני נוצרים שמתגוררים בדימונה מעל עשור פתחו מיזם של - קראו עוד

21 אלף דירות בדימונה
שכונת השחר בדימונה (צילום ארמון אדריכלים)

האם דימונה תכפיל עצמה בתןך 5 שנים? זו השאלה שבוחנים בשלב זה באוצר לנוכח ההסכם שומדת עירית דימונה לחתום בקרוב, - קראו עוד

הוארך המעצר של תוקף הקשישה מדימונה
blank

הוארך מעצרו של תושב דימונה בשנות ה-30 לחייו הוא נעצר ביום שני בשבוע שעבר לאחר ששדד קשישה באלימות ופצע אותה - קראו עוד

כנס מחזורים לדורותיו בדימונה
דימונה

דימונה עומדת בפני כנס המחזורים הגדול ביותר שאי פעם היה, הכנס יתקיים ב 15 לנובמבר בעיר דימונה.

דימונה מטפסת על מפת הנדל”ן
blank

הסכם הגג שנחתם לאחרונה בין עיריית דימונה ומשרדי הממשלה החל להזרים משקיעי נדל"ן לעיר. כל זאת בהקשר לפיתוח כביש 6 - קראו עוד

אצטדיון ע”ש בניון
מינוי מפתיע בכדורגל הישראלי. לאחר משא ומתן שנמשך מספר שבועות בין קבוצת מ.ס דימונה מליגה א' לניר קלינגר, נחתם היום (חמישי), הסכם לפיו קלינגר יהיה המנהל המקצועי של הקבוצה בעונה הבאה. קלינגר כזכור, פתח את העונה החולפת כמאמן הפועל חיפה.

ראש העיר בני ביטון הציע להנציח את שמו של הכוכב בנניון יליד דימונה ולקרוא למגרש החדש על שמו. בימים אלו - קראו עוד

אילנה אזולאי מ”מ ראש עיריית דימונה הודחה
בני ביטון

מועצת העיר דימונה הצביעה הערב (שלישי) בעד הדחתה של ממלאת מקום ראש העיר, אילנה אזולאי. תשעה חברי מועצת העיר הצביעו - קראו עוד

הפועל ת”א תארח את דימונה
מינוי מפתיע בכדורגל הישראלי. לאחר משא ומתן שנמשך מספר שבועות בין קבוצת מ.ס דימונה מליגה א' לניר קלינגר, נחתם היום (חמישי), הסכם לפיו קלינגר יהיה המנהל המקצועי של הקבוצה בעונה הבאה. קלינגר כזכור, פתח את העונה החולפת כמאמן הפועל חיפה.

כולם חולמים על גביע המדינה, אבל לדימונה יצא לשחק עם הפועל תל אביב, משחק קשה לדימונה ולתל אביב קל יחסית - קראו עוד

שבע שנות מאסר לבעל מינימרקט שאנס בת 15
blank

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר את העונש על בעל מכולת בן 64 מדימונה, שאנס וביצע במשך שנים מעשים מגונים בנערה שגרה - קראו עוד

בהשקעה של 273 מיליון ש”ח: 15 מפעלים יוקמו ויורחבו בדימונה, בערד ובירוחם
בני ביטון

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה אישרה תוכנית להקמתם והרחבתם של 3 מפעלים בדימונה, 5 בירוחם ו-7 בערד, שיביאו ליצירתן של 514 - קראו עוד

היו”ר מקס פרץ עזב את עירוני דימונה
מינוי מפתיע בכדורגל הישראלי. לאחר משא ומתן שנמשך מספר שבועות בין קבוצת מ.ס דימונה מליגה א' לניר קלינגר, נחתם היום (חמישי), הסכם לפיו קלינגר יהיה המנהל המקצועי של הקבוצה בעונה הבאה. קלינגר כזכור, פתח את העונה החולפת כמאמן הפועל חיפה.

מקס פרץ יו"ר הקבוצה עירוני דימוןנה עזב את תפקידו ובמקומו ימונה רועי אמנו, מקס סיפר כי מטעמים אישיים לא יוכל - קראו עוד

נעצר דימונאי החשוד בסחיטת עסקים בדימונה
blank

חשוד בן 23 מדימונה נעצר על מספר מקרים בהם סחט מספר בעלי עסקים בדימונה, רובם שתקו מפחד, ולכן היה קשה - קראו עוד

הסכם הסטורי בדימונה – 5 מיליארד שקל לבניית 20,900 דירות חדשות
blank

הסכם היסטורי נחתם על בניית יותר מ 20,000 דירות בפועל בדימונה בשבע השנים הבאות, אך האם הבטחה זו תמומש או - קראו עוד

מחיר למשתכן – בדימונה אין קופצים
תנופת פיתוח בדימונה

בדימונה שווקו 3 מגרשים אך לשניים הנוספים לא הוגשו הצעות; מחיר דירת 100 מ"ר בדימונה לאחר המענק יעמוד בדימונה, חברת - קראו עוד

ראש העיר בני ביטון נחקר בחשד להטרדה מינית
בני ביטון

בני ביטון ראש עירית דימונה לא הופתע מזימונו לחקירה בפרשת ההטרדה המינית המיוחסת לו, זה כבר זמן רב שאיומים אלו - קראו עוד

התיק נגד ראש העיר דימונה בעניין הטרדה מינית נסגר מחוסר אשמה
בני ביטון

כפי שהערכנו בזמנו כאן באתר אכן לא היו דברים מעולם וביום חמישי הודיעה הפרקליטות הודיעה על סגירתו מחוסר אשמה של - קראו עוד

כנס בחירות בנוכחות ראש הממשלה ביבי נתניהו בדימונה
blank

כנס בחירות בנוכחות ראש הממשלה ביבי נתניהו בדימונה

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

שתף ברשתות החברתיות.

התגובות סגורות