צה"ל ניסה לחסל את נסראללה במפקדת חיזבאללה

Pinterest LinkedIn Tumblr +

עדכון אחרון ב – שבת, 28 ספטמבר 2024, 13:02 על ידי חדשות דימונה

בעקבות התקיפה העוצמתית בלב הדאחייה בלבנון, קיימת חשש לירי טילים בליסטיים בכל חלקי הארץ, כולל דימונה. היעד של התקיפה היה ככל הנראה חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר כי המפקדה שנפגעה ממוקמת מתחת לבנייני מגורים במעוז חיזבאללה. על פי הדיווחים בלבנון, לפחות שישה בניינים נהרסו בעקבות התקיפה, וישנם דיווחים על כ-10 פיצוצים בבירה הלבנונית. בתיעוד מהמקום נראה הרס נרחב, והתקיפות יצרו חגורת אש ממחנה בורג' אל-בראג'נה ועד חארת חריכ.
צה"ל תקף את המפקדה המרכזית של חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות, כאשר השאלה המרכזית היא האם נסראללה היה במקום בעת התקיפה ומה מצבו. באותו הזמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא בניו יורק, עזב בבהילות תדרוך לעיתונאים בעקבות המצב.
תא"ל הגרי הוסיף כי "כעת אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף", והדגיש כי ישראל תמשיך לתקוף מטרות טרור במטרה לגרוע מחיזבאללה את יכולותיו. מאז שפרצה המלחמה ב-8 באוקטובר, חיזבאללה בהובלת נסראללה ממשיך בהתקפותיו על אזרחי ישראל.
על פי מקורות ביטחוניים לבנוניים, מדובר בתקיפה המאסיבית ביותר של ישראל על הרובעים הדרומיים של ביירות מאז תחילת המלחמה. כמו כן, נמסר כי האזור שבו התקיימה התקיפה הוא מקום שבו שוהים בדרך כלל בכירי חיזבאללה.
בנאומו באו"ם, ראש הממשלה נתניהו הדגיש את הצורך להכות את חיזבאללה: "הוא ארגון טרור שרצח אזרחים אמריקנים, צרפתים ועוד לאומים. לא נאפשר לחיזבאללה לשבת על הגבול ולתכנן עוד 7 באוקטובר". הוא ציין כי ישראל חיסלה מפקדים שאחראים לרצח אזרחי ישראל ומדינות נוספות, והדגיש את המחויבות להמשיך בתקיפות עד להשגת כל היעדים.
אמש חיסל צה"ל בביירות את מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, מוחמד סרור. התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך לאזור שבו חוסלו בעבר בכירים נוספים של הארגון.

21.21 – דיווחים סותרים לגבי מצבו של נסראללה: גורמים בישראל מעריכים כי מנהיג חיזבאללה אכן שהה במתחם שהותקף על ידי צה"ל, אך גורמים בחיזבאללה ואיראן טוענים כי נסראללה לא נפגע בתקיפה. לפי גורם צבאי בארה"ב, אם נסראללה אכן היה במקום, קשה להאמין שהוא יצא משם בחיים.
בארה"ב מזהירים כי בעקבות המתקפה העוצמתית על המפקדה של חיזבאללה בדאחייה, ישראל צריכה להיערך לתגובה קשה מצד מדינות רבות במזרח התיכון. הירי המדויק עלול להגיע מלבנון, עיראק, סוריה, תימן ואף מאיראן. בתגובה לכך, נמסר מצה"ל כי מערכות ההגנה האווירית תוגברו והן במצב כוננות גבוהה למקרה של הסלמה נוספת.
פיקוד העורף פרסם הנחיות לציבור, וקרא לשמור על עירנות גבוהה לאור המצב הביטחוני המתוח והאירועים האחרונים.

23.12 – בעיראק ובתימן טוענים כי כוחות חיזבאללה והחותים הציבו טילים באליסטיים שישוגרו לישראל בטווח הזמן המיידי. עד כה דווח על 65 שיגורים מלבנון לעבר צפון הארץ, להריה כרמיאל וצפת שמטווחת במספר רב של טילים עם פגיעה ישירה בבית עם נזק כבד ללא נפגעים, בני המשפחה לא היו בבית הם שוהים בחו"ל.
23.14 – דובר צה"ל מודיע לתושבי הדאחייה בקוטר של 500 מטרים בדאחייה להתפנות לפי הפצצתם, כנראה שבביניים אלו יש נכסים של חיזאללה עם מערכות שליטה ומודיעין. דובר צה"ל  ימסור  הודעה ברגעים אלו לגבי האירועים עד עכשיו והסיבה לבקשה לפינוי הבניינים בדאחיה שמכיל כחצי מילון תושבים.

23.42 – לאור המודיעין על מיקומו של נסראללה, שלחו מטוסי הקרב שהיו בכוננות בשמי לבנון כמה פצצות חודרות בונקרים, למתחם עמוק מתחת לאדמה. המטוסים פעלו בשבוע האחרון בשמי לבנון והמתינו למידע – שיוביל לחיסול בכירי חיזבאללה. כעת עוקבים בצה"ל אחר ההתפתחויות, כדי לקבוע אם נסראללה חוסל
מנהיג איראן עלי חמינאי כינס הערב (שישי) במעונו בטהרן ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, בעקבות תקיפת צה"ל בביירות, שכוונה למפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה שבה התכנסו ככל הנראה חסן נסראללה ובכירים אחרים בארגון. כך מסרו שני גורמים איראנים רשמיים ל"ניו יורק טיימס".
יועצו של חמינאי, עלי לאריג'ני, אמר כי התנקשויות לא יפתרו את הבעיה של ישראל, ואחרים ייקחו את המקום של אלה שחוסלו. לדבריו, ישראל חוצה את הקווים האדומים של איראן והמצב הופך "רציני".
23.51 – מודיס מודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל ב – 2 דרגות. סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית הורידה את הדירוג של ישראל בפעם השנייה השנה, ובאופן חריג במיוחד בשתי דרגות, מ-A2 ל-Baa1. בנוסף הוסיפה תחזית דירוג שלילית. בדוח חריף שצירפה להחלטה ציינה מודי'ס את ההוצאות העצומות של המלחמה בשתי חזיתות ואת היעדרם של צעדים משמעותיים ומספקים מצד הממשלה כדי לטפל בגירעון.
23.57 – דובר צה"ל מוסר ברגעים אלו כי צה"ל קיים הערכת מצב והוא במוכנות שיא, ומבקש מהעורף להיות דרוכים לגבי שינוי בהנחיות, בשעות הקרובות צה"ל עומד לתקוף שלושה בניינים בלב הדאחייה בבירות, חיזבאללה פיתח טילי יבשה ים טיל מסוג כזה פגע בספינת חיל הים במלחמת לבנון השנייה וגם להריגתם של חיילי צה"ל, הטילים הללו מאוחסנים בלב הדאחייה מתחת לשלושת המבנים שצה"ל עומד לתקוף, טילים אלו יכולים להיות מופעלים תוך דקות ולפגוע באופן קטלני באוניות ובספינות חיל הים. וזו מטרת התקיפה.

00.07 – בישראל ובעולם מחכים לעדכונים על גורלו של חסן נסראללה, שהיה יעד התקיפה בדאחייה. גורם ישראלי: "מי שהיה שם לא שרד". התקיפה במעוז חיזבאללה אושרה עוד לפני טיסת נתניהו לאו"ם, והמתינה להזדמנות מבצעית. ברשת ABC האמריקנית דווח: הוא וחלק מאנשיו היו ב"ביקור מהיר בביירות" בזמן התקיפה.

יום שבת – 28/924 שעה 11.00 – דובר צה"ל מאשר נסראללה ראש ארגון הטרור חיזבאללה חוסל.

מאמרים שאולי יעניינו אתכם
מפת העיסויים של ישראל
מפת העיסויים של ישראל

מפת העיסויים של ישראל

-----------------------------------------------------------------------

הצטרפו אל צוות הכותבים שלנו יש לכם סקופ?, חדשות? תוכלו לשלוח אלינו ולאחר בדיקת החומר נפרסם. ניתן לדווח על חדשות אל העורך במייל כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. המערכת שלנו מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש קרדיט או לבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

שתף ברשתות החברתיות.

התגובות סגורות

חדשות